23.02. Nietypowy dzień 

Dzisiaj zamiast naszej pani przemawiał do nas awatarek. Nowoczesne technologie przyszły z pomocą ponieważ nasza pani straciła głos. 

Bardzo lubimy stworki -potworki i dzisiaj takie cuda robiliśmy:)


22.02. Zegar cd.

W ubiegłym tygodniu dostaliśmy pozwolenie na pisanie piórem. Większość z nas dzisiaj miała już pióra i z chęcią chciała pisać w zeszytach! O dziwo nawet nie było dużo kleksów:) Dzisiaj każdy samodzielnie odczytywał i zapisywał godziny. Przy samoocenie zastosowaliśmy technikę świateł. Na zajęciach komputerowych budowaliśmy swoje miasta.

Chcesz zbudować swoje miasto, kliknij TUTAJ


19.02 Zegar

Uczyliśmy się odczytywania pełnych godzin z zegara oraz zapisywania godzin. Po ćwiczeniach na zegar prawie nikt nie miał problemu z uzupełnieniem ćwiczeń. 

Za oknem padał śnieg i nie mogliśmy się doczekać, kiedy wyjdziemy na dwór. Zamiast śniegowych, okazało się, że błotne kulki możemy lepić. Na placu zabaw pojawiły się nowe urządzenia. Z chęcią z nich korzystamy.

18.02. Wczoraj, dzisiaj, jutro.

Ćwiczyliśmy pojęcia wczoraj, dzisiaj, jutro, przyporządkowywaliśmy im dni tygodnia. Zaglądnęliśmy też do Zgrzyciaków. Pomogliśmy Kubie i Julce uporać się z Książkomikserem i Bajkolikwidatorem. Mówiliśmy też o tym, jak dawniej mierzono czas- poznaliśmy historię zegara.

Rozalka obchodziła dzisiaj swoje święto. Były życzenia, zaśpiewaliśmy ładnie "Sto lat", zrobiliśmy pamiątkowe zdjęcie, a Rozalka poczęstowała nas cukierkami.


17.02. Aktywna środa

Środa jest długim dniem. Mamy ze sobą aż 5 lekcji.  Pracowaliśmy z ćwiczeniami, pisaliśmy w zeszycie, utrwalaliśmy dni tygodnia.

Kolejność dni tygodnia nie do końca wszyscy mają opanowaną. Bawiliśmy się w "Dni tygodnia" a następnie na tabletach rozwiązywaliśmy przygotowane zadania. Opis zajęć tutaj.

Każdy z nas otrzymał pozwolenie na pisanie piórem! Tak, możemy już pisać piórem. Najlepiej żeby było to pióro ze stalówką.

 

Pogoda dzisiaj, mimo braku śniegu była grudniowa. Nie przeszkodziło nam to w zabawach, tym bardziej, że pojawiły się nowe przyrządy na placu. 

Na ostatniej godzinie wiele osób marudziło, gdy Pani prosiła o wyciągniecie ćwiczeń.  Szybko jednak grymas niezadowolenia zszedł nam z twarzy bo musieliśmy użyć naszej wyobraźni. Po wykonanym zadaniu jedni grali w grę planszową z elementarza inni bawili się klockami. 

poćwiczcie dni tygodnia ze Zgrzyciakami


16.02.wtorek

Po wolnym trzeba wrócić do treningu czytania. Tak też zaczęliśmy dzisiejszy dzień. Na ostatnich zajęciach wykorzystaliśmy grę z Printoteka.pl "Psy". Gra dostarcza wiele emocji i doskonałej zabawy a oprócz tego pomaga ćwiczyć syntezę i analizę fonemową. Polega na ułożeniu jak najdłuższego jamnika. Kolejną grą wykorzystaną na zajęciach była "Trzy w linii".  "Gra uczy planowania, przewidywania (również ruchów przeciwnika), dokonywania wyboru oraz budo-

wania i stosowania strategii, a także przeliczania i odczytywania liczb zapisanych symbolicznie w zakresie 1–6. Na kostkach liczby przedstawione są za pomocą odpowiedniej ilości kropek, na planszy – za pomocą cyfr. Podczas gry dziecko łączy te dwa sposoby zapisu, oswajając się z językiem symbolicznym".  Gra i opis pochodzi z książki M.Dąbrowskiego "Gry matematyczne  (nie tylko) dla klas 1-3 ".


15.02. I po feriach...

Ciężko wrócić do szkolnego rytmu po dwóch tygodniach odpoczynku. Z nowymi siłami wróciliśmy do szkoły. Zaczęliśmy od podzielenia się feryjnymi wspomnieniami, mówiliśmy gdzie byliśmy i co widzieliśmy. Niektórzy z nas odwiedzili inne kraje a nawet kontynenty, szukaliśmy ich na mapie.  

Bardzo tęsknimy za śniegiem. Z tej tęsknoty lepiliśmy bałwanki w tabletowej aplikacji. Mamy nadzieję, że jeszcze uda nam się tej zimy ulepić takie bałwanki.

Bałwanki on PhotoPeach

Wczoraj były Walentynki. To takie święto życzliwości, kiedy mówimy naszym bliskim miłe słowa, dajemy małe upominki. My kolorowaliśmy awatarkowe walentynkowe obrazki i dzieliliśmy się z kolegami i koleżankami. Zajadaliśmy się tez czekoladowymi serduszkami od mamy Maćka:) Niestety tak szybko zostały pochłonięte, że nie ma zdjęcia:)

W czasie ferii Piotruś miał urodziny. Zaśpiewaliśmy wspólnie Sto lat! i zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcie. 

Ostatnie zajęcia spędziliśmy na swobodnych zabawach na placu zabaw.