28.04.

27.04.

Obliczenia zegarowe to trudne zadania. Ćwiczyliśmy na zegarkach, a następnie utrwalaliśmy widzę w aplikacji Która to godzina?.


26.04.

Na zajęciach komputerowych programowaliśmy w nowej aplikacji Run Marco. Naszym zadanie było doprowadzić chłopczyka albo dziewczynkę do określonego punktu. 

A następnie układaliśmy obrazkowe historie.

25.04.

22 kwietnia obchodzony był Międzynarodowy Dzień Ziemi. Z tej okazji posadziliśmy dzisiaj Tuję. Zeszłoroczne drzewko świetnie się miewa i bardzo lubimy do niego zaglądać. Mamy nadzieję, że Tuja tez się przyjmie. 

Rozpoczęliśmy też klasową uprawę czosnku i cukinii.

Na wfie z Panem Arkiem trenujemy biegi.

Mieliśmy dzisiaj spotkanie z autorką książki "Boćko" panią Barbarą Rejek.  Posłuchaliśmy fragmentów książki i historię bocianów z mazurskiej wsi. Zakupiliśmy książkę do klasowej biblioteczki z pieniążków uzbieranych z kiermaszu. Pani Barbara napisała specjalną dedykację dla naszej klasy. Pani na zajęciach zaczęła nam czytać o malutkim bocianie Boćku.


24.04.

Rozmawialiśmy o tym, jak zbudowana jest roślina. Szukaliśmy odpowiedzi na pytania czy kwiaty są nam potrzebne? W jaki sposób można zapylać kwiaty? Od kwiatów przeszliśmy do mięsożernej rosiczki, która bardzo nas zainteresowała. a filmik z jej udziałem trzymał w napięciu. Rozmawialiśmy o "Bajkach w zielonych sukienkach" i posłuchaliśmy jednej. 

Graliśmy na nosach - dosłownie. To za pomocą płytki MaKey MaKey. Wykorzystaliśmy gotową aplikację  - PIANO- i graliśmy dotykając dłoni. Takie cuda! 


Wielkanocny tydzień

Nasze stylowe kurczaki:)

Jak podzielić jedną babkę na wszystkie osoby w klasie? Ile przecięć należy wykonać. Główkowaliśmy a później.... dzielenie i próbowanie:)

Przed Dashami zadanie. Muszą pozbierać rzeczy do koszyczka. Wykorzystaliśmy aplikacje Blockly. Należało przemyśleć strategię, policzyć odległości i odpowiednio zaprogramować Dashe. 

Ozobotowa pisanka

Tworząc ozobotową pisankę wybieraliśmy samodzielnie kody, jakie chcieliśmy na niej umieścić. Tornada, zygzak, turbo - próbowaliśmy różnych. Nie wszystkie Ozobot potrafił odczytać. Ale i tak była zabawa i z chęcią obserwowaliśmy jak Ozi jeździł po pisankach kolegów i koleżanek.

Koszubskie obyczaje WIELKANOCNE

Gdzie te Kaszuby i kim są Kaszubi? Jak brzmi język kaszubski? Skąd takie kolory na kaszubskim hafcie? 

Po dzisiejszych zajęciach powinniśmy to wiedzieć. 

Najbardziej podobało nam się "Kaszubskie abecadło". Nawet próbowaliśmy śpiewać:)

Święta wielkanocne sprzyjają eksperymentowaniu z jajkiem. Chcieliśmy umieścić jajko, które znajdywało się na kubeczku, na podstawce i jeszcze na rolce, za pomocą jednego ruchu, w szklance. Różne propozycje padały. Ostatecznie próbowaliśmy wykonać to jednym mocnym ruchem. 

Nie wszystkie wylądowały w kubeczku. Dwa znalazły się na podłodze i tu Pola zaproponowała jak "zebrać" żółtka z podłogi.

Wody cała masa ale radości też:)

Wspólnymi siłami wykonaliśmy pisankę XXL (dzięki printoteka.pl). Ozobocik przemieszczał się po pisance i mobilizował do pracy.

Papierowe króliczki

W świecie owadów

Zaczęliśmy od pszczół, teraz zajmujemy się mrówkami.

W świat owadów wprowadziła nam Nela - mała reporterka i odcinek "Farma owadów".

Na przerwach ćwiczenia z GoNoodle!


Matematyczne rozgrywki

Na początek aplikacja Labmat i rozgrywki dla dwóch. W Labmacie mozna wybrać zakres działań i rodzaj. My trenowaliśmy zadania tekstowe, tabliczkę mnożenia, dzielenie, dodawanie i odejmowanie.

Później zadania w ćwiczeniach i mały sprawdzian umiejętności.

Wtorkowe ksiązki

"W krainie miodu" - spotkanie              z pszczelarzem

Uczestniczyliśmy dzisiaj w spotkaniu z Panem Piotrem, który z zamiłowania jest pszczelarzem. Dowiedzieliśmy się wielu interesujących rzeczy o pszczołach i miodzie. Wiemy już co to truteń, jak odróżnić miód prawdziwy od sztucznego i pszczoły wcale nie są już nam obce. Dostaliśmy plastry wosku i samodzielnie zrobiliśmy swoje świeczki.

Na podsumowanie wiadomości wykonaliśmy zadania w naszych ćwiczeniach.

Na ostatnich zajęciach wybraliśmy się do gabinetu Pani Eli, która jest u nas logopedą. Pani Ela przeprowadziła dla nas zajęcia.


Z biletem do klasy

Mamy w klasie swoje sympatie, z którymi lubimy pracować przy każdym zadaniu ale musimy uczyć się pracować w różnych grupach.

Wchodząc do klasy dostajemy bilety  i szukamy swojego miejsca. Teraz to niespodzianka z kim będziemy siedzieć i pracować danego dnia.

Aby przerwy były aktywniejsze...

Na korytarzu i w klasie możemy pograć w kółko-krzyżyk. Wyklejone na podłodze zapewniają nam rozrywkę na przerwach. 

Kolorowe zające

Zielono na parapecie