Obliczenia zegarowe to trudne zadania. Ćwiczyliśmy na zegarkach, a następnie utrwalaliśmy widzę w aplikacji Która to godzina?.
Na zajęciach komputerowych programowaliśmy w nowej aplikacji Run Marco. Naszym zadanie było doprowadzić chłopczyka albo dziewczynkę do określonego punktu.
A następnie układaliśmy obrazkowe historie.
22 kwietnia obchodzony był Międzynarodowy Dzień Ziemi. Z tej okazji posadziliśmy dzisiaj Tuję. Zeszłoroczne drzewko świetnie się miewa i bardzo lubimy do niego zaglądać. Mamy nadzieję, że Tuja tez się przyjmie.
Rozpoczęliśmy też klasową uprawę czosnku i cukinii.
Na wfie z Panem Arkiem trenujemy biegi.
Mieliśmy dzisiaj spotkanie z autorką książki "Boćko" panią Barbarą Rejek. Posłuchaliśmy fragmentów książki i historię bocianów z mazurskiej wsi. Zakupiliśmy książkę do klasowej biblioteczki z pieniążków uzbieranych z kiermaszu. Pani Barbara napisała specjalną dedykację dla naszej klasy. Pani na zajęciach zaczęła nam czytać o malutkim bocianie Boćku.
Rozmawialiśmy o tym, jak zbudowana jest roślina. Szukaliśmy odpowiedzi na pytania czy kwiaty są nam potrzebne? W jaki sposób można zapylać kwiaty? Od kwiatów przeszliśmy do mięsożernej rosiczki, która bardzo nas zainteresowała. a filmik z jej udziałem trzymał w napięciu. Rozmawialiśmy o "Bajkach w zielonych sukienkach" i posłuchaliśmy jednej.
Graliśmy na nosach - dosłownie. To za pomocą płytki MaKey MaKey. Wykorzystaliśmy gotową aplikację - PIANO- i graliśmy dotykając dłoni. Takie cuda!
Nasze stylowe kurczaki:)
Jak podzielić jedną babkę na wszystkie osoby w klasie? Ile przecięć należy wykonać. Główkowaliśmy a później.... dzielenie i próbowanie:)
Przed Dashami zadanie. Muszą pozbierać rzeczy do koszyczka. Wykorzystaliśmy aplikacje Blockly. Należało przemyśleć strategię, policzyć odległości i odpowiednio zaprogramować Dashe.
Tworząc ozobotową pisankę wybieraliśmy samodzielnie kody, jakie chcieliśmy na niej umieścić. Tornada, zygzak, turbo - próbowaliśmy różnych. Nie wszystkie Ozobot potrafił odczytać. Ale i tak była zabawa i z chęcią obserwowaliśmy jak Ozi jeździł po pisankach kolegów i koleżanek.
Gdzie te Kaszuby i kim są Kaszubi? Jak brzmi język kaszubski? Skąd takie kolory na kaszubskim hafcie?
Po dzisiejszych zajęciach powinniśmy to wiedzieć.
Najbardziej podobało nam się "Kaszubskie abecadło". Nawet próbowaliśmy śpiewać:)
Święta wielkanocne sprzyjają eksperymentowaniu z jajkiem. Chcieliśmy umieścić jajko, które znajdywało się na kubeczku, na podstawce i jeszcze na rolce, za pomocą jednego ruchu, w szklance. Różne propozycje padały. Ostatecznie próbowaliśmy wykonać to jednym mocnym ruchem.
Nie wszystkie wylądowały w kubeczku. Dwa znalazły się na podłodze i tu Pola zaproponowała jak "zebrać" żółtka z podłogi.
Wody cała masa ale radości też:)
Wspólnymi siłami wykonaliśmy pisankę XXL (dzięki printoteka.pl). Ozobocik przemieszczał się po pisance i mobilizował do pracy.
Zaczęliśmy od pszczół, teraz zajmujemy się mrówkami.
W świat owadów wprowadziła nam Nela - mała reporterka i odcinek "Farma owadów".
Na przerwach ćwiczenia z GoNoodle!
Na początek aplikacja Labmat i rozgrywki dla dwóch. W Labmacie mozna wybrać zakres działań i rodzaj. My trenowaliśmy zadania tekstowe, tabliczkę mnożenia, dzielenie, dodawanie i odejmowanie.
Później zadania w ćwiczeniach i mały sprawdzian umiejętności.
Uczestniczyliśmy dzisiaj w spotkaniu z Panem Piotrem, który z zamiłowania jest pszczelarzem. Dowiedzieliśmy się wielu interesujących rzeczy o pszczołach i miodzie. Wiemy już co to truteń, jak odróżnić miód prawdziwy od sztucznego i pszczoły wcale nie są już nam obce. Dostaliśmy plastry wosku i samodzielnie zrobiliśmy swoje świeczki.
Na podsumowanie wiadomości wykonaliśmy zadania w naszych ćwiczeniach.
Na ostatnich zajęciach wybraliśmy się do gabinetu Pani Eli, która jest u nas logopedą. Pani Ela przeprowadziła dla nas zajęcia.
Mamy w klasie swoje sympatie, z którymi lubimy pracować przy każdym zadaniu ale musimy uczyć się pracować w różnych grupach.
Wchodząc do klasy dostajemy bilety i szukamy swojego miejsca. Teraz to niespodzianka z kim będziemy siedzieć i pracować danego dnia.
Na korytarzu i w klasie możemy pograć w kółko-krzyżyk. Wyklejone na podłodze zapewniają nam rozrywkę na przerwach.