Odliczamy do Zielonej Szkoły!

Taniec Ozobotów


18.05.

Matematyczny dzień za nami. Dużo, dużo zadań rozwiązanych.  Poznaliśmy też historie załogi kapitana. Tworzyliśmy opowiadania do specjalnie narysowanej trasy dla Ozobota. Słuchaliśmy swoich opowiadań. Bardzo podobała nam się historia Amelki i Karola. Jutro nagramy. 

Intensywna praca sprawiła, że "uciekła" nam jedna godzina i nagle lekcje się skończyły. A mieliśmy iść jeszcze na plac zabaw... Jutro nadrobimy:)


17.05. Emocje

Dzisiaj o emocjach. Tworzyliśmy awatarki przedstawiające różne emocje. 

Kliknij w zdjęcie, aby przejść do albumu.

11.05. Rowery i ozoboty

Umówiliśmy się na dzisiejsze zajęcia uczniowie zabiorą rowery. Nie wszyscy mogli przyjechać rowerem do szkoły  dlatego rozmawialiśmy czy będą sobie nawzajem wypożyczać. Na początku z  "ciężkim sercem" szło wypożyczanie ale później "wymiana rowerowa" szła pełna parą.  Rozstawiliśmy na boisku znaki drogowe i tym samym powstało rowerowe miasteczko. Uczniowie mieli za zadanie przejechać trasę, tak jak pokazywały znaki. Były też wyścigi wokół brzozy. Na szczęście obyło się bez groźnych wypadków. 

Dzisiaj był też dzień, na który czekaliśmy. Odwiedził nas Pan Rafał Mitkowski - prezes EduSense - z plecakiem pełnym Ozobotów! Tworzyliśmy trasę dla całej grupki Ozobotów. 


10.05.

Skończyliśmy wykonywać nasze plakaty. Pracowaliśmy w grupach.  Dzisiaj prezentowaliśmy swoje prace. Musimy się jeszcze nauczyć słuchać siebie nawzajem.

9.05.

25 kwietnia posadziliśmy w klasie czosnek i cukinię. Kiedy wróciliśmy po majowym wolnym nasze roślinki już spore wyrosły. Przyszedł czas na ich przesadzenie. Mamy teraz nadzieję, że nikomu nie przyjdzie do głowy zniszczyć naszych upraw. Skrzynia stoi na szkolnym boisku i bardzo przydałby się tam mały płotek do odgrodzenia naszego ogródka skrzynkowego.

Po powrocie do klasy, pani sprawdzała nasze zadania a my trenowaliśmy liczenie. Pracowaliśmy w parach. Każda para otrzymała tablet i uruchomiła aplikację Kości 2d. Wybraliśmy sześć kości z zakresem od 1 do 20. Naszym zadaniem było obliczyć sumę dwóch najwyższych liczb. Następnie wybrać takie liczby aby różnica była jak najmniejsza. Okazała się, że pracuje w bardzo różnym tempie. Rozmawialiśmy o tym, jak sprawić aby nasza praca była bardziej efektywna.

Wtorek to dzień książkowy. Dzisiaj wyglądał nieco inaczej. Sami pytaliśmy o przyniesione przez niektórych książki, a następnie mieliśmy napisać parę zdań o książce, którą dzisiaj poznałem/am albo ostatnio przeczytałem/am. Należało pamiętać o zasadach pisowni, wielkiej literze, cudzysłowie i być czujnym na ortograficzne byki.

Dotarły dzisiaj do nas kolorowe kubeczki. Po wytrwałej pracy przyszedł czas na relaks przy budowaniu wieży. Każda para otrzymała 100 kubeczków i należało zbudować z nich najwyższą wieżę. Śmiechu było co nie miara. Już prawie się udawało i nagle wieże leciała..

Mówiliśmy o wodzie, morzach, rzekach i mieszkańcach wód. Oglądaliśmy filmik o delfinach i rafie koralowej. W naszych ćwiczeniach były bardzo ciekawe informacje o delfinach. Podzieliśmy się na grupy. Każda grupa ma za zadanie przygotować plakat o innej tematyce: woda, delfiny, rafa koralowa i ryby. To, że mamy tablety w klasie bardzo ułatwia zadanie. Uczniowie mogli na bieżąco wyszukiwać informacji o swoim temacie i umieszczać je na plakacie. Jedna osoba czytała, inna pisała, kolejna rysowała. Współpraca pełną parą i wielkie zaangażowanie! Najmilsze jednak było to, kiedy zadzwonił dzwonek ogłaszający koniec lekcji i padały głosy, że jeszcze nie! A była to już piata lekcja:)


8.05.

Dzień zaczęliśmy od zabaw na szkolnym placu zabaw. Wykorzystaliśmy czas, kiedy jeszcze nie padało, co ostatnio rzadko się zdarza. Sprawdziliśmy "jak się miewa" nasza tuja ale nie mamy dobrych wieści. Prawdopodobnie nam uschnie. 

Później poruszaliśmy się po wymalowanym przez Panią kodzie. Spodobało nam się i resztę lekcji wyrysowywaliśmy nasze kody.

Na zajęciach było dużo obliczeń matematycznych. Na odpoczynek "umysłowy" Pani zaproponowała nam dwie gry kubeczkowe.