31.03.

Rozmawialiśmy o wczorajszym filmie, przypominaliśmy sobie poszczególne sceny. Wspólnie doszliśmy do morału: trzeba wierzyć w siebie, warto uczyć się czytać, warto czytać!

Bilety z kina układaliśmy na określonych miejscach na macie. Ćwiczyliśmy przy tym układ współrzędnych oraz znaki rzymskie. 

Mieliśmy tez małe wyzwanie matematyczne.

30.03. "Sekret Eleonory"

Byliśmy w Kinie Nowe Horyzonty na cudnej bajce "Sekret Eleonory". Zanim jeszcze film się rozpoczął, na wielkim kinowym  ekranie zobaczyliśmy nasze plakaty z książką, które robiliśmy na zajęciach! To było dla nas duże zaskoczenie ale również radość! Nagrodzone zostały brawami!

A sam film cierpliwie oglądnęliśmy do końca.

O czym był? "Siedmioletni Natanaël jeszcze nie umie czytać. Ekscentryczna, stara ciotka zapisuje swój dom jego rodzicom, a kolekcję książek chłopcu. Nat odkrywa, że woluminy służą za schronienie wszystkim bohaterom dziecięcej literatury. Są to oryginalne postacie z pierwszych wydań książek! Okazuje się, że potrzebują jego pomocy. Jeżeli opuszczą bibliotekę, znikną na zawsze wraz ze swoimi historiami! Kiedy rodzice Nata zaczynają sprzedawać książki, chłopiec, zmniejszony za sprawą czarów przez wiedźmę Carabosse, stawia czoła wielkim niebezpieczeństwom, aby ocalić swych małych przyjaciół... https://www.nhef.pl/edukacja/artykul.do?id=1155

 

 

 


23.03.

Kiedy weszliśmy do sali, na stołach były tablety i kod QR. Zakodowane były nasze miejsca.  Następnie odczytaliśmy, jakie przed nami zadanie i wzięliśmy się do pracy. Utrwalaliśmy pisownie wyrazów z "rz". Naprawdę wytrwale pracowaliśmy, nawet Ci najbardziej oporni:)

Na rozluźnienie ozdobiliśmy wiosennie drzwi wiosennymi i zrobiliśmy kwiatki z wykorzystaniem papilotek do babeczek.

Wykonaliśmy troszkę działań matematycznych i posłuchaliśmy jednej "Bajki o zielonych sukienkach".

Na koniec poćwiczyliśmy aktywnie na wfie. 

 

 


22.03.

Na zajęciach komputerowych tworzyliśmy muzykę! Tak nam się spodobało, że teraz na przerwach zajmujemy komputer naszej pani i komponujemy nowe utwory. 

Strona http://www.incredibox.com/, to tutaj możemy tworzyć swoje utwory.

Franek przyniósł nam ciacho upieczone przez tatę. Wszyscy się zajadali, aż się uszy trzęsły. Ale kiedy Franek podawał nam składniki to mieliśmy "oczy jak pięciozłotówki", kiedy usłyszeliśmy BURACZKI!

 

 


21.03.

Dzisiejszy dzień był wyjątkowy! Odwiedzili nas dzisiaj nasi koledzy z klasy 2c z Kamieńca Wrocławskiego. Razem świętowaliśmy pierwszy dzień wiosny. 

Na początek poznaliśmy się osobiście:) razem realizowaliśmy projekt "24 zadania". Mamy ze sobą wiele wspólnego. Chodzimy do klasy 2, obchodziliśmy dzień kropki, mamy klasowy pamiętniczek, na przerwach tańczymy z GoNoodle:)

A dzisiaj kodowaliśmy zwiastuny wiosny, układaliśmy Sudoku i malowaliśmy wiosnę. Teraz plakaty ozdabiają szkolny korytarz:)

Pożegnaliśmy się na placu zabaw i czekamy na kolejne spotkanie:) 

A planujemy je na czerwiec...

 

Blog sówek z Kamieńca znajdziecie tutaj. Tam też relacja z dzisiejszego dnia:)

 

Na koniec dnia pobawiliśmy się współpracując przy układaniu kubeczków według wzoru. To zadanie wcale nie było łatwe. I udało się tylko wtedy, jeżeli wszyscy w grupie współpracowali.

Wtorek to książkowy dzień. Nasze węże coraz dłuższe:)


20.03.

Przywitaliśmy dzisiaj pierwszy dzień astronomicznej wiosny, organizując nasz klasowy ogródek. Każdy mam swoją małą uprawę w swojej doniczce. Posadziliśmy też kwiatki i cebulę.

Przeglądaliśmy stronę sówek z Kamieńca Wrocławskiego. Juz nie możemy się doczekać ich jutrzejszych odwiedzin!


17.03.

Każdy z nas lubi gry!  A gry są jeszcze lepsze jak zrobimy je samodzielnie! I to z przedmiotów, które mogłyby wylądować w koszu.

Poznaliśmy linie proste, krzywe i łamana. Zrobiliśmy z nich trasę dla Ozobota.  Przyjemny sposób na utrwalenie nowych treści.


16.03.

Przywołujemy wiosnę...motylami:)

15.03. Narodowe Forum Muzyki


14.03. Trasa dla Ozobota

Ozobot potrafi poruszać się po liniach. Tego dowiedzieliśmy się ostatnio. Ale Ozobotowi możemy również wydawać komendy używając odpowiednich sekwencji kolorów. Próbowaliśmy dzisiaj zaplanować trasę Ozobota, umieszczając na jego trasie różne komendy. Nie na wszystkie reagował. To dla nas informacja, że bardzo ważna jest dokładność i precyzja.

Wtorek to tradycyjnie dzień z książką. Dzisiaj wykonaliśmy plakaty zachęcające do czytania.

 

Plakaty można zobaczyć TUTAJ


Ile wytrzymają papierowe kolumny?


8 marca

Dzień Kobiet! Dzień kobiet!
Niech żyją nam zdrowe
i pani nasza i mamy
i woźna kucharka,
przedszkolna lekarka.
Im wszystkim kwiaty rozdamy.

Dzień kobiet! Dzień kobiet!
Niech każdy się dowie,
że dzisiaj święto dziewczynek!
Uśmiechy są dla nich
zabawa i taniec.
Piosenka z radia popłynie.


Projekt "Zdrowie"

6 marca Jak dbać o zęby?

Myć przynajmniej 2 razy dziennie, używać nici dentystycznej, ograniczać słodycze, odwiedzać dentystę. o wielu rzeczach już wiedzieliśmy. Później, w krótkim filmiku, przenieśliśmy się do Krainy Zębolandii, w której Doktor Królik wraz  z Panią Doktor Ząbkowską zabiera grupę walecznych młodych „rycerzy” na wyprawę po zdrowe dziąsła i zęby.

Zobaczyliśmy jak bakterie wpływają na nasze zęby, oglądając doświadczenie z jajkiem, octem i pastą do zębów.

Graliśmy w grę o wyścig do krainy Zębolandii.

Gra do pobrania tutaj.

 

 

Wtorek, to tradycyjnie dzień książkowy. Dzisiaj kolejne osoby prezentowały przeczytane książki. A na ostatnich zajęciach odwiedziliśmy bibliotekę. Braliśmy udział w zajęciach o różnych książkach.


5 marca

Rozpoznajemy mąkę, sól, cukier i piasek nadmorski.

Humunculus

Dzisiaj była pierwsza część zajęć o skórze. Dowiedzieliśmy się, że skóra na ciele człowieka waży prawie 3 kg i zajmuję ok 2m2.

Wiemy, że różne części ciała inaczej odbierają bodźce. 

Na poniższej stronie można stworzyć swojego Humunculusa - czyli karykaturę człowieczka, z wyraźnie zaznaczonymi częściami ciała wrażliwymi na dotyk.

 

https://www.maxplanckflorida.org/fitzpatricklab/homunculus/


3 marca MaKey MaKey

Maey MaKey to płytka - urządzenie, które pozwala nam podłączyć różne produkty do komputera, które będą odpowiadały poszczególnym klawiszom. 

Bartek prezentował nam jak działa MaKey MaKey. Zamiast używać strzałek na klawiaturze, dotykaliśmy bananów i pomarańcze. To było niesamowite. 

A Bartek jak prawdziwy profesjonalista opowiadał jak to wszystko działa:)

Zobaczcie!

Ozobot reaguje na polecenia zakodowane kolorami.

Zadaniem Ozobota było pokonanie trasy od kwiatka do ula z zapisanymi warunkami. Taki efekt poprawnego kodu: 


1 marca Ozobot

W pierwszy dzień wiosennego miesiąca, zawitał do naszej klasy OZOBOT. To malutki robocik, któremu możemy programować trasę, za pomocą wyrysowanych linii. Ozobot reaguje też na kolory i ich układ. Na pierwsze spotkanie przygotowaliśmy ścieżkę zdrowia, którą Ozobocik musiał pokonać. Jeżeli trasa nie była dokładnie wyrysowana, Ozobot tracił orientację. Zobaczcie sami:)

 

Realizując projekt "Zdrowie" przeliczaliśmy ile cukru zawierają różne produkty i napoje. Najpierw wyszukiwaliśmy zawartości cukru na opakowaniach, następnie Pani przeliczała ile jest w produkcie. Przeliczaliśmy cukier na łyżeczki i ważyliśmy.  A efekty pracy znajdują się na tablicy przed klasą. Na każdej przerwie pojawiają się zaciekawieni uczniowie. 

Dzięki takiej pracy dowiedzieliśmy się jak wiele cukru ukrytego jest w produktach.