Dzień Chłopaka

Głośno odśpiewane "Sto lat!" i prezencik dla każdego chłopca - samochodzik! Dziewczynki spisały się wręczając prezenty a chłopcy z uciechą bawili się autami.

Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania

29.09.  - to Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania. Po urodzinowych niespodziankach przystąpiliśmy do akcji. Już od tygodnia przed nasza klasą, na ścianie wisiały plakaty zachęcające do wybrania poszczególnych książek. Po plakatami znajdowały się listy, na których się zapisywaliśmy, na słuchowisko jakiej książki chcemy się wybrać. Nie wiedzieliśmy tylko jaka Pani będzie czytała jaką książkę.  O 8:45 wszystkie klasy I-III spotkały się na korytarzu. Nauczycielki trzymały w rękach plakaty z książkami. Nastąpiła podział grup i rozeszliśmy się do poszczególnych klas. Słuchaliśmy czytanych książek, a następnie wykonaliśmy kartę z najlepszą sceną z książki. W ten sposób powstały nasze książeczki. Po godzinie spotkaliśmy się znowu na korytarzu z gotowymi książeczkami. Pani Dyrektor zrobiła nam pamiątkowe zdjęcie i rozeszliśmy się do swoich klas.

 

Słuchaliśmy takich książek:

 - Listy od Feliksa

 - Niesamowite przygody dziesięciu skarpetek

 - Afryka Kazika

 - Detektyw Pozytywka

 - Spóźniłem się do szkoły, bo...

 - Rok z Kubą i Bubą

- Sto pociech z Klarą

 

 

Zdjęcia pod linkiem poniżej, autorstwa Pani Dyrektor

https://photos.app.goo.gl/msOdFQNkQv2VSEX42

29.09.

Urodziny naszej Pani! A to niespodzianka od rana! Tort był przepyszny, wiele uśmiechów, życzeń i przepięknych laurek! To był wspaniały dzień i to dzięki Wam! Moi uczniowie i  Wy drodzy rodzice! bardzo serdecznie Wam dziękuję!

28.09.

Jak dobrze przyjść do szkoły skoro świt:) można zrobić ładnie zdjęcie na tle wschodzącego jeszcze słońca:) 


Instrukcje

Komputer przetworzy napisany przez nas program tylko, jeżeli będzie napisany poprawnie, z dokładnymi polecenia. Ćwiczenie w pisaniu instrukcji miało nauczyć uczniów właściwego wydawania poleceń. Pierwsze zadanie to wyprowadzeni Pani z sali, za pomocą poleceń: trzy kroki do przodu, obrót w prawo itd.. Następnie w grupach zapisywali instrukcje. Celem było wyjęcie czarnej kredki z piórnika, na którym położne były ćwiczenia. Chyba wszyscy wspaniale się przy tym bawiliśmy:)

26.09.

Degustacja chleba. Przynieśliśmy różne jego rodzaje. Smakowaliśmy. Porównywaliśmy smaki. Na szczęście pozostały nam jeszcze przetwory i cudnie komponowały się z chlebkiem. 

To był wstęp do kolejnej pracy - twórczego opowiadania, gdzie niezastąpiona okazała się nasza wyobraźnia.

Krzysiu przyniósł swoje modelarskie dzieła. Na korytarzu w gablocie z pucharami, każdy może zobaczyć wystawę prac Krzysia. Gorąco zachęcamy!

 

Klikając w zdjęcie, przeniesiesz się do galerii.

25.09.

Rozpoczęliśmy tematy związane z chlebem. Mówiliśmy o zbożach i powstawaniu chleba. Przygotowujemy się do piątkowego Ogólnopolskiego Dnia Głośnego Czytania. Zrobiliśmy potworki książkowe, które ozdabiają naszą tablicę.

Powtarzaliśmy też wiadomości o rodzajach zdań. 

 

Powtórz rodzaje zdań z ćwiczeniami z platformy learninng apps.

Ćwiczenie 1.

Ćwiczenie 2.

 

Piatek - praca pełna parą!

To jest tekst pochwalny!

Bardzo ładnie dzisiaj wszyscy moi uczniowie pracowali! Każdemu należy się pochwała! Wytrwale rozwiązywali zadania matematyczne i utrwalali rodzaje zdań!. Aby mózg się nie przegrzał potańczyli troszkę z GoNoodle!

Wielkie brawa!


Przystanek Czytankowo

"Asiunia", która ostatnio przeczytała nam Pani bardzo nam się spodobała. Dzisiaj poznaliśmy losy taty Asiunii, dzięki książce "Mój tato szczęściarz", która przeczytała nam babcia Krzysia. Po tej lekturze bardziej rozumiemy znaczenie powiedzenia "mieć szczęście w nieszczęściu". Opowiada o Powstaniu Warszawskim i tym, co spotkało tatę Asi. 

Krzyś ma talent do wykonywania bardzo małych elementów z papieru. Przyniósł nam dzisiaj makietę z Powstania Warszawskiego, którą sam wykonał. Zobaczcie jaka jest niesamowita!

Kliknij w zdjęcie aby przejść do albumu.

Nagraliśmy też parę słów o książce. Posłuchajcie:)


Czy mózg jest ważny?

Na początek relacja z wycieczki. Ponieważ naszej Pani z nami nie było, musieliśmy napisać co takie na tej wycieczce widzieliśmy, kiedy, gdzie i z kim na nią pojechaliśmy i czy polecamy taka wycieczkę innym.  

Później temat właściwy dzisiejszego dnia czyli MÓZG! Wiele informacji dostarczył nam film z serii "Było sobie życie". 

A nasz mózg najlepiej trenować różnymi zabawami logicznymi i kreatywnymi.

Dostaliśmy od Pani karteczki na których były zapisane różne cechy. Doszliśmy do tego, że to wady i zalety. Rozmawialiśmy jakie my mamy wady i zalety i zapisywaliśmy w zeszycie, do każdej litery naszego imienia dopisywaliśmy wadę albo zaletę.

Np.

Z - zaradna

U - urocza

Z - zatroskana

I - inteligenta

A - ambitna

Nie było to łatwe ale bardzo nas rozruszało i to była przyjemna praca. Niektórzy musza dokończyć w domu bo skończyły się pomysły na zalety, rodzice na pewno pomogą:)

 

 

 


Na zabawy kubeczkowe nie zostało dużo czasu, dlatego na wfie również były zabawy z kubeczkami. Ale jeszcze do nich wrócimy. Przecież mózg trzeba trenować często. 


Dzień Kropki 2017

To już nasz trzeci Dzień Kropki! Cudowne święto kreatywności i odkrywania swoich talentów.

Kilka dni przed Dniem Kropki, do naszej pani przyszedł list. W kopercie znalazły się naklejki kropkowe od Pani Beaty Skrzypiec:)


Dzień Kropki zaczęliśmy standardowo od filmu o Vashti oraz książeczki "Kropka" - polskiego wydania "The Dot". Przy wejściu głównym do szkoły powstało Szkolne Drzewo talentów, a na nim również nasze talenty, na żółtych kartkach.

Na zajęciach komputerowych również były kropkowe ćwiczenia

Książeczki w kropką w tle (seria "Naciśnij mnie", "Och" , "Figle migle" oraz "Znajdź kropki") cieszyły się sporym zainteresowaniem:) Układaliśmy kropkowe labirynty, które były miejscem podróży Ozobota oraz kropkowe malarstwo - stylizowane malarstwem Aborygenów.


U nas w ostatnim tygodniu..

Przynieśliśmy pilnie wypełniane przez nas Wakacyjniki oraz wakacyjne skarby. Niektórzy z nas pilnie wypełniali kolejne karty Wakacyjniki i gromadzili swoje skarby. Poczuliśmy jeszcze przez chwile wakacje, kiedy odkręciliśmy Igora słoik z morska wodę i oglądaliśmy Ani album ze zdjęciami. 

Zabawa w Roboty! Startują trzy Roboty - po jednym z każdej grupy. Każdy robot zajmuje wybrane miejsce. Następnie na zmianę grupy rzucają kostką. Liczba wyrzuconych oczek określa liczbę ruchów robota. Zadaniem Robotów jest złapać inne roboty ale nie dać samemu się złapać. Roboty są sterowane przez drużynę. Musza wykonywać jej polecenia, które z kolei muszą być bardzo dokładne. 

Zabawa "Lis goni królika" jest nam znana z pierwszego dnia w szkole. Na wuefie też bawiliśmy się w precyzyjne podania.



Nasza szkoła. Nasza klasa. Ozobot.

Dzisiaj Ozobot zwiedzał naszą szkołę! Przemieszczał się po umownym planie szkoły. Wykorzystaliśmy gotowe plany z portalu #Edusense. Robot przemieszczał się po zaprogramowanej trasie i zatrzymywał przy poszczególnych pomieszczeniach. Wtedy mówiliśmy co się znajduje w danej sali i jakie zasady w niej obowiązują. Pracowaliśmy w czterech grupach i każda praca była inna. Jedna grupa opracowała parę umownych zasad obowiązujących w naszej klasie. To zadanie było powtórzeniem wczorajszej lekcji, na której mówiliśmy o regułach panujących w klasie.  Doskonale znamy już Ozobota i wiemy jak należy narysować trasę, aby bez problemu się po niej przemieszczał. Niektóre kody uczniowie znają już prawie na pamięć:) Świetnie przy tem ze sobą współpracowali.

Oczywiście wyzwaniem było nagranie naszych prac.  Oto efekty:)


5 września

U nas prace wre! Dzień zaczęliśmy od omówienia reguł panujących w naszej klasie. Przypomnieliśmy zasadę świateł (ale tak naprawdę to my bardzo dobrze przecież wiemy o co chodzi:)) oraz kryteria sukcesu. 

Utrwalaliśmy miesiące oraz przy okazji stworzyliśmy kalendarz urodzin. 

Na przygotowanej kartce opisywaliśmy siebie w trzeciej klasie:)

Był też moment na zapoznanie się z ćwiczeniami.

 


Uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego