Sama aplikacja jest bardzo prosta w obsłudze i intuicyjna. Natomiast proces powstawania animacji wymaga dużo cierpliwości, dokładności i współpracy w grupie. Bardzo szybko uczniowie opanowali obsługę aplikacji i już po 45 minutach powstały pierwsze filmiki.
Wakacje zbliżają się wielkimi krokami, czas zatem na doskonalenie praktycznych umiejętności. Pozwiedzaliśmy onlinowo Polskę. Zagościliśmy na Mazurach i w Jurze Krakowsko-Częstochowskiej. W aplikacji Google Maps wyznaczaliśmy drogę do Warszawy i sprawdzaliśmy różne warianty. Szukaliśmy co warto zwiedzić we Wrocławiu i tworzyliśmy program wycieczki. Na koniec zadanie matematyczne z wyszukiwaniem informacji. Musieliśmy odpowiedzieć na pytanie Ile zapłacę za bilet do ZOO i Ogrodu Japońskiego? Należało przy tym pamiętać, jaki rodzaj biletu wybrać.
Aplikacja Labmat - do nauki matematyki. Można grać samodzielnie albo próbować rozgrywek dla dwóch osób.
Podział na 4 poziomy od klasy 1 do 4.
Link do aplikacji TUTAJ
Można grać pojedynczo albo z partnerem. Świetny przerywnik po ciężkiej pracy!
Tabliczka mnożenia nie musi być żmudnym powtarzaniem. Dzięki aplikacja nauka staje się przyjemnością. Nawet jeżeli nie znamy wyniku, to przez kilkakrotne powtarzanie, zapamiętujemy!
\
Link do aplikacji
Utrwalanie rodzajów zdań. Zadaniem uczniów było dopasowanie odpowiedniego znaku na koniec zdania. Po zeskanowaniu kodu QR dowiadywaliśmy się czy właściwie dobraliśmy znak.
Kolejny kod QR krył zadania z platformy LearninngApps.
Aplikacja WeeMee do tworzenia postaci jest bardzo intuicyjna i lubiana przez uczniów. PicCollage natomiast to "lekarstwo niemal na wszystko".
Z połączenie tych dwóch powstał opis Ani, jednej z przyjaciółek z naszej czytanki.
Z aplikacją w łatwy i przyjemny sposób możemy poznać znaki drogowe. Mamy dwie opcje.
Pierwsza - nauka. Poznajemy znaki. Na ekranie pojawiają się kolejne znaki drogowe a przyjemny głos mówi nam co oznacza.
Druga - musimy wskazać znak, który usłyszymy.
Na dole ekranu pojawiają się Mikołaje, które zliczają punkty za poprawne i błędne odpowiedzi.
O tym, jak stworzyć kod do kolorowania na stronie
http://www.superbelfrzy.edu.pl/pomyslodajnia/zamaluj-sobie-koda/
Ćwiczenia czytania ze zrozumieniem.
Kody QR z nazwami dni tygodnia należało uporządkować w kolejności. W każdym kodzie był opis pogody na dany dzień. Zadaniem ucznia było dopasowanie odpowiedniego obrazka ilustrującego opisaną pogodę.
Tajemnicze kwadraciki zawsze owiane są pewną tajemnicą dzięki czemu zadania nabierają innego znaczenia:)
Na zajęciach sportowych wykorzystywaliśmy tablety i kostki do gry. Trenowaliśmy matematykę.
Zadanie polegało na dodaniu dwóch liczb na wyrzuconych kostkach. Aplikacja Kostki 2D jest o tyle fajna, że można ustawić dowolną wartość na kości. Printoteka.pl przygotowała piękne karty do jesiennych ćwiczeń. Na poszczególnych kartach zapisane były wyniki. Należało odszukać kartę z prawidłowym wynikiem i wrócić do drużyny wykonując określone ćwiczenie, np. turlaj się jak dynia, wiruj jak liść na wietrze, skacz jak wiewiórka, dreptaj jak jeż, schylaj się po kasztany.
https://play.google.com/store/apps/details?id=cz.hruska.dice&hl=pl
Kodable to program uczący programowania dla najmłodszych.
Mała niebieska kulka musi przemieścić się od punktu początkowego do mety zbierając monety, a naszym zadaniem jest napisać jej właściwy układ drogi za pomocą strzałek.
Nauczyciel ma możliwość założyć uczniom konta na platformie https://www.kodable.com. Uczniowie mogą wchodzić do gry za pomocą wygenerowanego kodu klasy albo indywidualnego.
Możemy grac na komputerze oraz na urządzeniach mobilnych w aplikacji.
Moi uczniowie pokochali Kodable.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.surfscore.kodable.main.android&hl=pl
Dzieci uczą się:
Planowania
operacji
Umiejętności rozwiązywania problemów
Powtarzania sekwencji
Umiejętności myślenia
Umiejętności współpracy
Umiejętności komunikacyjnych
Umiejętności krytycznego myślenia
Na stronie Learninng Apps możemy stworzyć przeróżne gry edukacyjne albo skorzystać z już gotowych gier. Przy każdym zasobie już utworzonym w prawym dolnym roku znajduje się kod QR. Wystarczy uczniom udostępnić kody w wybranymi przez nas zadaniami, a oni pracują indywidualnie lub w parach ćwicząc wybrane przez nas umiejętności.
Programowanie z przyjaznym ludzikiem Scottiem zaczęliśmy dzień. Scotti z powodu awarii pojazdu wylądował na naszej planecie. Naszym zadaniem jest zaprogramować ruchy ludzika. Scottie go to połączenie gry planszowej oraz aplikacji. Idealnie byłoby pracować ze Scottiem 3-4 osoby na jeden zestaw. My musieliśmy sobie radzić 23:1. Z pomocą przyszła aplikacja Team Viewer.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.netictech.scottiegoedu&hl=pl
Gra Scottie Go! jest grą, która:
• doskonali umiejętności analitycznego i logicznego myślenia,
• uczy rozwiązywania skomplikowanych problemów i pracy w grupie,
• rozwija intuicję algorytmiczną.
Kahoot to platforma na bazie gier, gdzie możemy sami przygotowywać gry!
Teraz Kahoota wykorzystałam sprawdzając zadanie domowe, które polegało na przystaniu tekstu. Sprawdzanie zadań domowych nigdy wcześniej nie było taka przyjemnością, a uczniowie sami chcieli więcej.
Wchodzimy poprzez aplikację, gdzie musimy podać pin gry, a nastepnie podać swoje imię.
https://play.google.com/store/apps/details?id=no.mobitroll.kahoot.android&hl=pl
Kahoot to:
- nauka poprzez zabawę,
- natychmiastowa informacja zwrotna,
- wyniki podane w formie zestawienia w formacie .xls,
- 100% zaangażowanie,
- łatwość użytkowania.
Sposób na utrwalenie wiadomości o rzeczowniku.
Na plakacie miały znaleźć się nastepujące elementy:
- napis RZECZOWNIK,
- na jakie pytania odpowiada,
- wyszukane w sieci obrazki przedstawiające rośliny, zwierzęta, rzeczy i ludzi.
Wykonaną pracę należało wysłać mailem na klasowy adres.
"Jest ona elektronicznym kluczem do rozpoznawania wybranych gatunków drzew i krzewów, które najczęściej możemy spotkać w polskich lasach. Aplikacja została zaprojektowana z myślą o tych użytkownikach, którzy choć dopiero rozpoczynają swoją przygodę z botaniką, jednocześnie chcieliby bardziej świadomie obcować z otaczającą nas przyrodą.
Aplikacja ma trzy podstawowe funkcje:
• Pierwsza funkcjonalność aplikacji to praktyczny klucz do oznaczenia 26 wybranych przez nas gatunków, przy pomocy którego krok po kroku zidentyfikujecie krzew lub drzewo.
• Druga to miniatlas zawierający krótką charakterystykę gatunków, ciekawostki, najistotniejsze cechy, a także – co najważniejsze – ich zdjęcia.
• Trzecia pozwala na ułożenie własnego „e-zielnika”: katalogu fotografii drzew i krzewów napotkanych i rozpoznanych na leśnych szlakach."
Budowa drzewa. Narysuj drzewo i opisz jego elementy. Takie zadanie przed uczniami. Google grafika i wszystko jasne!.
http://www.math.edu.pl/testy,sp,mierzenie-temperatury
http://LearningApps.org/1716577
http://www.yummy.pl/preschoolers/pl/game/pl/termometr
http://klikankowo.jimdo.com/pomoce-scholaris/termometr/
Dzień Kropki nie może się obejść bez aplikacji QUIVER. Dzięki niej nasze obrazki zaczynają się ruszać. Potrzebne nam tylko specjalne karty ze znacznikami dostępne na stronie http://www.quivervision.com/
My ożywialiśmy nasze talenty narysowane w kropce.
Kolejna wykorzystana podczas tego radosnego święta aplikacja to POŁĄCZ JE. Gra matematyczno-logiczna, która bardzo wciąga! Musimy cały czas kombinować i myśleć w jaki sposób połączyć Bloby. Każdy Blob ma określoną liczbę połączeń.
Grając, uczniowie pięknie ze sobą współpracowali!.
Na koniec lekcja z tabetowym instrumentem. Zainspirowana lekcją Oli Schoen Kamińskiej, ksylofon pojawił się u nas w klasie.
lekcja u TABLECIAKÓW PATYCZAKÓW
Klocki Lego lubią wszystkie dzieci. Dlatego, kiedy trafiłam na stronę na facebooku Lego Travelers Story, wiedziałam, że będę chciała wykorzystać to na tabletowych lekcjach.
Na ostatnich zajęciach posługiwaliśmy się aparatem robiąc zdjęcia sobie (selfie) i nawzajem. Dzisiaj mieliśmy za zadanie zrobić zdjęcia ludzikom Lego, w ten sposób aby przedstawić je w różnych sytuacjach. Zdjęcie należało zrobić z bliska, odpowiednio wyostrzyć, zadbać, aby nie było drugiego planu. Wyobraźnia dzieci jest ogromna. A przy tym jaka współpraca panowała! Ja jestem zdjęciami zachwycona. Kolejnym zadaniem było wysłanie wybranych zdjęć na klasowego maila, czyli zadanie "użyteczne", jedna z czynności podstawowych.
Do LEGOwych historii na pewno jeszcze wrócę. Jednym z zadań będzie tworzenie opisu, dopisywanie historii. Ale to za chwilę:)
Pierwsza tabletowe zajęcia w klasie drugiej.
Zadania przed nami:
1. Zrobić zdjęcie. Samodzielnie (typu selfie), albo z pomocą kolegi.
2. Otworzyć aplikację PRISMA, wybrać zdjęcie i filtr. Zapisać.
3. Przejść do aplikacji PiZap, wybrać kolaż, dwuelementowy, dodać dwa zdjęcia, jedno przerobione w filtrze i drugie klasyczne.
4. Zapisać kolaż i wysłać na klasowego maila.
Aplikacja Prisma ostatnim czasem podbija internet. Dzięki niej nasze zdjęcie może wyglądać jak obraz olejny, super grafika i inne prawdziwe dzieło sztuki.
Aplikacja Pizap, służy do edycji i obróbki zdjęć. Może dodać w niej ramkę, wybrane efekty i naklejki na każdą okazję.
Na pewno jeszcze do niej wrócimy.