Pięknie pracowaliście przez cały rak i teraz nadszedł zasłużony odpoczynek! Jeszcze raz życzę Wam cudownych, wspaniałych, radosnych i bezpiecznych wakacji!
Bawcie się dobrze!
Pani Cela
Na platformie mCourser korzystaliśmy z interaktywnego elementarza, od niedawna również z 321 Matmy. Dzisiaj najaktywniejsi użytkownicy otrzymali dyplomy:)
Jutro rozpoczynamy wakacje. Aby nie wspomnienia odwiedzonych miejsc nie uleciały nam z pamięci możemy je zapisywać w otrzymanych WAKACYJNIKACH. Możemy w nich równie bazgrolić, rysować i malować oraz zapisywać pożarte książki:)
Za co kochamy tatusiów?
Posłuchajcie:)
Nagranie piosenki było wielkim wyzwaniem! Ale czego się nie robi dla najukochańszego tatusia!
Cały rok pracowaliśmy z aplikacją ClassDojo. Bardzo lubimy te śmieszne kolorowe stworki, które pomagają nam się dobrze zachowywać:)
Dzisiaj podsumowaliśmy sobie cały rok pracy, a na pamiątkę każdy otrzymał dużego awatarka z sentencją.
Czym podróżować na wakacjach? Może pociągiem?
Złożenie pociągu z gotowych części nie dla wszystkich było łatwym zadaniem. Wywołało wiele emocji!
Tata Rozalki przeczytał tam historię śmiesznego króliczka, który nie potrafił zliczyć do trzech. Narysowaliśmy później przygody króliczka i powstała nasza kolejna książeczka.
Klub Pożeraczy Książek działa już 5 miesięcy! Dzisiaj było podsumowanie i dyplomy dla najaktywniejszych! Każdy otrzymał mini książeczki, które z chęcią przeglądaliśmy. Może to zachęci do czytania tych opornych:) a zainteresowanym umili czas:)
Przynieśliśmy dzisiaj swoje przeczytane książeczki, zachęcaliśmy do przeczytania innych. Z chęcią wracamy też do stworzonych przez nas obrazkowych książeczek.
Dzień Pustej Klasy to idea promująca edukacje terenową. Razem z nami wzięło w niej udział 120 tysięcy dzieci z blisko 1000 szkół.
Więcej o akcji można przeczytać na stronie http://emptyclassroomday.eu/pl/o-dniu/
Z niecierpliwością otwieraliśmy ostanie zadanie na interaktywnym kalendarzu. Pojawiło się dużo propozycji zadań.
Przeglądaliśmy doświadczenia nadesłane przez uczniów. (można je zobaczyć w zakładce doświadczenia). Zobaczyliśmy też filmik w jaki sposób zrobić magiczne bańki, które można odbijać. Postanowiliśmy zrobić je na dworze.
I wyruszyliśmy na łąkę, mimo niepewnej pogody.
Zaczęliśmy od liczenia kroków, które dzielą nas ze szkoły do boiska.
Odpowiedzi padały różne:)
Kolejne zadanie to...
Wykonaliśmy rysunek łąki na płótnie.
Według instrukcji z filmiku wykonaliśmy magiczne bańki. Aby można było je odbijać potrzebne były rękawiczki. Niestety tylko Igorek miał. Ale nasza kreatywność okazała się niezastąpiona:) Skarpetki sprawdziły się idealnie:)
kliknij na zdjęcie aby przejść do galerii
Mrówka, jeż dżdżownica, żaba - to bardzo potrzebne zwierzątka. Przekonywały nas o tym w krótkich filmikach, które strasznie nam się podobały!
Próbowaliśmy naśladować jeden z nich:)
Drugiego dnia czekało na nas zadanie z motylami. Wykonanie motyla, piosenka "Wiosna, wiosna" i taniec do piosenki. Z tym ostatnim nie wyszło nam najlepiej:)
Pozostajemy w temacie łąki. Rozmawialiśmy o zwierzętach, owadach, które można spotkać na łące. Powstały takie plakaty.
Wybraliśmy się na boisko szkolne. Tam próbowaliśmy uchwycić życie na łące. Szukaliśmy mrówek, robali, ślimaków i innych żyjątek:) Powstały też mini zielniki. Udało nam się zobaczyć motyla, dwa ślimaki, złapać muchę i kilka mrówek.
Poznaliśmy dzisiaj naszych partnerów w projekcie Pierwsza klasa sobie hasa! Oglądneliśmy filmik:)To klasa 1a z Czarnego Boru. Ich wychowawczyni to Pani Joanna Duroł. A to strona klasy 1a http://www.czarnoborska2a.pl/
Nasz projekt nosi tytuł Pusta klasa, pani zadała nam pytanie : Jak wyobrażamy sobie pusta klasę. nastąpiła burza mózgów i powstała taka mapa mysli:)
A to mapa myśli naszych kolegów z Czarnego Boru.
Szukaliśmy, gdzie leży ten Czarny Bór. Wykorzystaliśmy aplikację Mapy Google. Bardzo nam ona ułatwiła odnalezienie tej miejscowości na klasycznych mapach.
Mapy Google wytyczyły nam trasę z Chrząstawy do Czarnego Boru. Odległość jaka dzieli te miejscowości to 118 km do pokonania w 1g 55min.
Rozpoczynamy nasz pierwszy etwinningowy projekt. Razem z dwiema szkołami z Polski będziemy przygotowywać się do obchodów Dnia Pustej Klasy. Nakręciliśmy filmik aby mogli nas poznać:) My też z przyjemnością poznamy naszych rówieśników.
Amelka razem z mamą rozpoczęły nasze piątkowe zajęcia. Amelka urodziła się w Anglii i tam chodziła do szkoły. Przyniosła swoje zeszyty, które z zainteresowaniem przeglądaliśmy. Mama Amelki pokazywała nam zdjęcia i nagrania z występów Amelki. Amelka ubrana była w strój, który obowiązywał w jej szkole.
Mama Amelki poczęstowała nas smacznymi ciasteczkami. Oglądaliśmy też monety i banknoty.
Przyłączyliśmy się do akcji Masowego Czytania. W piątek punktualnie o 10 pojawiliśmy się na boisku szkolnym aby poczytać książki. W masowym czytaniu wzięły udział wszystkie klasy 1-3!. A oprócz nas tysiące osób w całej Polsce!
Przyłączamy się do akcji! Nie zapomniij przynieść kocyka i książki!
Dzień z doświadczeniami.
Czy muzyka potrafi opowiedzieć treść obrazu? Zastanawialiśmy się nad tym słuchając utworów Modesta Musorski'ego. Głównym naszym tematem były kolory. Poznaliśmy kolory podstawowe i tworzyliśmy ich pochodne. Wykorzystaliśmy do tego aplikację Real Color Mixer. To była fajna zabawa. Później w aplikacji PicCollage pisaliśmy nasze porównania kolorów. Jednym szło to jak z płatka, inni mieli problemy. Opis zajęć tabletowych tutaj.
Posadziliśmy sałatę. Do kanapek będzie idealna o ile przetrwa w naszej klasie:)
Podlaliśmy też nasze drzewka zasadzone podczas Dnia Ziemi. Jedynie drzewka naszej klasy przetrwały. teraz będziemy o nie jeszcze bardziej dbać.
Dzisiaj był jeszcze czas na wspomnienia z Zielonej Szkoły. Wykonaliśmy też obrazki z wykorzystaniem nadmorskiego piasku i bursztynów. I miejsce pracy też było nietypowe ponieważ pracowaliśmy na dworze:)
Dowiedzieliśmy się jak powstaje tęczę i sami próbowaliśmy ją wywołać.
Poznaliśmy losy dzielnego bohatera Wojtka, którego marzeniem było zostać strażakiem. Wiemy też, jakimi cechami wyróżnia się bohater.
Prawdziwe przeszkolenie w posługiwaniu się pieniążkami mieliśmy na Zielonej Szkole. Dzisiaj rozwiązywaliśmy zadania i łamigłówki pieniężne.