karmimy królika, kota i psa...
W poniedziałek rozpoczynamy ferie zimowe. Razem z Bezpiecznym Puchatkiem przypomnieliśmy sobie zasady bezpiecznego zachowania w różnych sytuacjach. Każdy uczeń otrzymał książeczkę oraz karteczki z informacjami dla rodziców. W piątek podsumowaliśmy sobie nasze awatarkowe zachowanie. Niektórzy otrzymali nawet po kilka awatarków i mają całkiem niezłą galerię:)
Teatr Art-Re odwiedził naszą szkołę w ostatni dzień przed feriami i przygotował dla nas przedstawienie pt. "Wilk i zając". Było bardzo zabawnie:)
Są takie dni w styczniu, kiedy z czułością i wielką radością mówimy o naszych babciach i dziadkach. Mają oni bowiem swoje święto 22 i 23 stycznia. My razem z dziadkami świętowaliśmy wspólnie się bawiąc, śpiewając dla nich i tańcząc.
W czwartek na koncert kolęd przyjechała do nas Orkiestra Trzech Króli. Świetnie się bawiliśmy śpiewając wspólnie kolędy.
W środę uczestniczyliśmy w zajęciach ze śmiechoterapii. Dwa klauny rozbawiały nas do łez!
W ruch poszedł ruchomy alfabet. Układaliśmy wyrazy z literką ł. Później tworzyliśmy plakaty z tymi wyrazami w aplikacji szkic (ale o tym w zakładce tabletowe środy). Ćwiczyliśmy zadawanie pytań z kolorowymi planszami: Jakim jestem zwierzątkiem? Jakim jestem warzywem?
Od początku roku trenujemy utrwalanie kierunków, prawo, lewo, góra, dół. Mucha-kropka pomaga nam w tym, a my uczymy się, świetnie się przy tym bawiąc.
Poznaliśmy ciąg dalszy historii o smokach i ich tajemniczym znalezisku. Sami pobawiliśmy się w archeologów i malowaliśmy, tworzyliśmy ciekawe przedmioty. Na zajęciach komputerowych trening umysłu z akademią bezpiecznego puchatka. Nabardziej przypadła do gustu gra "Ratuj kakao":)
Kim jest trener?
Czy to tylko pan, który uczy nas kopać piłę?
O swojej pracy opowiadała nam mama Igorka - Pani Agnieszka. Bardzo dziękujemy za ciekawą lekcję i otrzymane prezenty:)
Bardzo dziękuję Pani Renatce za dokumentację zdjęciową;) C.Z.
Dzień sponsorowała cyferka 6. Bawiliśmy się też lusterkami i dowiedzieliśmy się, co to symetria. Kody QR, który znajduje się poniżej, przenosi na stronę, gdzie można tworzyć magiczne obrazki. Dostrzegamy symetrię i świetnie się bawimy.
Wystarczy kliknąć bądź zeskanować czytnikiem kodów.
Wykonywaliśmy też portrety naszych dziadków, które niebawem ozdobią nasz korytarz. Ciekawe, czy dziadkowie odnajdą siebie na portretach.
zajęcia opisane w zakładce lekcja 12
Przygotowujemy się do Dnia Babci i Dziadka. Każdego dnia ćwiczymy śpiewanie piosenki. Dzisiaj przygotowywaliśmy korale dla babci wykonane z makaronu. Przy okazji ćwiczyliśmy rączkę i nawlekanie.
Jakiś czas temu zaczęliśmy obserwację cebuli. Włożyliśmy ją do wody i czekamy na szczypiorek. Bardzo oporna ta cebula. Dlatego nasza pani przyniosła kolejne. Teraz będziemy się jej jeszcze baczniej przyglądać ponieważ już wypuściła pierwsze szczypiorki.
Dawno nie było doświadczenia, to z braku czasu. Dzisiaj przyglądaliśmy się żywym zapałkom. Opis tutaj.
Na zajęciach dodatkowych ćwiczyliśmy głoskowanie podczas zabawy w sklep. Karmiliśmy też królika, psa i kota wyrazami.
Piątek to już tradycyjnie dzień podsumowania tygodnia.
Kolejna tabletowa środa opisana lekcja nr 11
- ludzie będą się teleportować,
- domy będą ruchome,
- nie będzie samochodów,
- będę babcią,
- będę dziadkiem...
Chętni otrzymali dzisiaj legitymacje klubowe. Teraz będą dokumentować codzienne czytanie, dzielić się z klasą przeczytanymi książkami, ilustrować raport pożeracza. Z niecierpliwością czekam na pierwsze opowieści!
Doskonaliliśmy działania w zakresie 5. Sporo ich było. Utrwalaliśmy poznane litery ponieważ okazało się, że przerwa świąteczna troszkę nas rozluźniła.
Na zajęciach dodatkowych probowalismy namalować babcię i dziadka w programie Paint.
Zaczęliśmy dzień od przygotowanych czytanek. Chętni czytali wybraną czytankę. Coraz lepiej radzimy sobie z czytaniem. Próbowaliśmy dzisiaj oceny koleżeńskiej, tzn. ocenialiśmy siebie wzajemnie według ustalonych wcześniej kryteriów.
Wykonaliśmy obrazek z wydarzeń ze świątecznej przerwy.
Matematyka odbywała się na kościach do gry, ale tabletowych.
Rzucaliśmy kostkami, dodawaliśmy oczka i kolorowaliśmy wynik na karcie. Wygrywała osoba, która miała więcej pokolorowanych wyników.
Dużo emocji, wiele wykonanych działań i dobra zabawa!
Na zajęciach dodatkowych utrwalaliśmy poznane litery. Po przerwie świątecznej musieliśmy nieco odświeżyć pamięć. Najpierw losowaliśmy kolorowe literki a następnie kreśliliśmy je na tablecie w aplikacji Szkic. Jest tam możliwość wyboru płótna w linię.
Czytanie trenowaliśmy karmiąc zwierzątka. Było bardzo zabawnie i wszyscy byli chętni do pracy:)
Korzystaliśmy z aplikacji:
- Kostki 2D
https://play.google.com/store/apps/details?id=cz.hruska.dice&hl=pl
- Szkic
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sonymobile.sketch&hl=pl
Nowy Rok, nowe plany i marzenia. Tak zaczęliśmy dzisiejszy dzień. Od zilustrowania naszych planów na 2016 rok. Kartki trzymamy w segregatorach, za rok zobaczymy czy zrealizujemy nasze wyrysowane plany.
Literka C wylądowała w naszych elementarzach a wraz z nią nowe teksty do czytania. Dzisiaj jeden z wklejonych tekstów pochodzi ze znanego rodzicom elementarza :) Jutro będzie czas na sprawdzenie umiejętności "czytelniczych".
Wraz z Nowym Rokiem rozpoczynamy "nową erę" na naszych tabletowych zajęciach.
Dzisiaj korzystaliśmy z aplikacji:
- Magiczne literki
https://play.google.com/store/apps/detailsid=com.EpsilonMultimedia.LiterkiPL&hl=pl
- Bazgroszyt literki
https://play.google.com/store/apps/details?id=air.air.animade.Literki&hl=pl
- Telewizyjne Abecadło
https://play.google.com/store/apps/details?id=air.pl.tvp.abecadlo&hl=pl
Może pamiętają Państwo nasze pierwsze spotkanie, jeszcze w czerwcu bodajże, kiedy mówiłam o planach tabletowej klasy, zainspirowana działaniami koleżanek z grupy Superbelfrzy Mini. Zaczęło się od wypożyczania tabletów z Biblioteki Gminnej w Czernicy (tu wielkie ukłony dla mamy Bartka). Teraz ziściły się moje edukacyjne plany. Od stycznia rozpoczynamy pracę z 15 tabletami LENOVO YOGA TAB 3. Innowacja pt. "Tablet w edukacji wczesnoszkolnej" właśnie się rozpoczyna.
Prekursorem tabletowych działań jest Jola Okuniewska. Teraz mocno trzymam kciuki (i zachęcam wszystkich) za jej wygraną w Global Teacher Prize.
http://www.globalteacherprize.org/finalist/jolanta-okuniewska
TVP1 http://wiadomosci.tvp.pl/23176978/nauczyciel-z-powolaniem