Mama Dominika udostępniła nam sokowirówkę i mnóstwo owoców! Na przerwach przerabialiśmy je na soki! Były pyszne i nic się nie zmarnowało!
Czytaliśmy historię o "Ucieczce smoków". My zrobiliśmy do niej obrazki i powstała nasza książeczka - opowiadana.
Dzisiejszy dzień był zdecydowanie za krótki!
Zobaczcie:)
Smerfy pracowały dzisiaj niesamowicie! Należą im się wielkie pochwały, których nie brakowało na lekcji!
Trudny temat tabliczki mnożenia, a działania rozwiązywane jedno po drugim!
Później opis i portret Matyldy, obok wklejonego plakatu z opisem Anii.
Na koniec zamek z figur geometrycznych i tak się roztańczyli z GoNoodle, ze z opóźnieniem wyszliśmy na wf. Z resztą, taniec to też ruch!
Na lekcjach mieliśmy dzisiaj specjalnego gościa. Odwiedził nas Pan Wójt i obserwował razem z panią Dyrektor naszą tabletową lekcję. Powtarzalismy rodzaje zdań zakodowane w kodach QR. Na koniec zajęć Pan Wójt i Pani Dyrektor zagrali z nami w Kahoota o bajkowych postaciach.
https://issuu.com/celinazieliska/docs/opisani
Pięknie słoneczko dzisiaj świeciło! To wspaniały moment na zabawy z cieniem. Wyrysowywaliśmy swoje cienie nawzajem, skakali po nich pokonując drogę przed szkołą i łapaliśmy słoneczko. Poznaliśmy zasady pisowni wyrazów z "ch".
Dzisiaj 21 listopada jest Dzień Życzliwości. Staraliśmy się być tacy dla siebie, chociaż ostatnio mamy z tym problem. Oglądaliśmy "życzliwe filmiki oraz rysowaliśmy "życzliwe" obrazki.
Dzisiaj była też chwila na podsumowanie naszych umiejętności matematycznych. I całkiem nieźle nam poszło.
Od dwóch tygodni na zajęciach komputerowych pracujemy nas naszymi książeczkami. Tworzymy je w programie STORYBIRD, który jest bardzo prosty w obsłudze i intuicyjny. Dzisiaj naniesione zostały ostatnie poprawki, poprawione błędy i ostateczny zapis.
ps. Niestety nie można ich wydrukować, ponieważ jest to opcja dodatkowo płatna:(
Oto one:
LINK do książki Bartka Ś. https://storybird.com/books/superbohater-miauczuch-czesc-1/?token=8cahseuk4v
http://scholaris.pl/resources/run/id/105077
Udało nam się dzisiaj uczestniczyć w lekcji ruchu drogowym, prowadzonej przez funkcjonariuszy z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji we Wrocławiu.
Bezpieczeństwo na drodze to też znajomość znaków drogowych. Układaliśmy je na macie, podawaliśmy współrzędne. W nauce pomogłam nam też aplikacja ZNAM ZNAKI. Po takiej dawce wiedzy, przystąpiliśmy do wykonania testu.
Ale o wszystkim dowiecie się z kolejnego odcinka Telewizji Klasowej.
Mata świetnie się sprawdza przy zadaniach z symetrią oraz figurami geometrycznymi.
Franek przyniósł grę, którą wyprodukował z bratem. Wzbudziła nasze zainteresowanie i była inspiracją do pierwszego odcinka TELEWIZJI KLASOWEJ.
ODCINEK 1.
Kody QR znamy już jakiś czas i zawsze zadania z kodami rozwiązujemy chętnie. Dzisiaj pracowaliśmy z kodami ale nieco innymi. Najpierw musieliśmy sami sobie część kodu zamalować aby udało się go odczytać. Ale zamalowac należało tylko te pola, które były wynikiem każdego z trzech zadań.
Karta do pobrania.
Liczyliśmy boki figur geometrycznych i powtarzaliśmy wiadomości o figurach zz Kahootem!
Po pierwszej rozgrywce wszyscy chcieli jeszcze!
Odwiedził nas dzisiaj Pan Paweł - strażak i ratownik. Dowiedzieliśmy się w jaki sposób możemy udzielić pierwszej pomocy poszkodowanemu. Poćwiczyliśmy z fantomamy czyli takimi manekinami człowieka. Igor był pozkodowanym, którego musieliśmy umieść na desce, odpowiednio zapiąć, okryć kocem i przemieścić. Bardzo ważna przy tym zadaniu była nasza współpraca.
Nadal jesteśmy w pogodowych tematach. Dzisiejsze zadanie to zakodowana prognoza pogody. W zakładce tabletowe lekcje jej opis.
W ramach akcji "Owoce i warzywa w szkole" otrzymujemy gruszki, jabłka, marchewkę, rzodkiewkę i inne. Niestety nie są one w mig zjadane. Aby się nie marnowały, nasza Pani przyniosła blender i na przerwie przerabiamy je na mus. W ten sposób więcej osób je przyswaja:)
Już po raz drugi nasza klasa wzięła udział w akcji "Śniadanie daje moc!"
Akcja miała finał 8 listopada, my jednak, ze względu na apel, śniadanie przygotowywaliśmy dzisiaj.
Przynieśliśmy zdrowe produkty, próbowaliśmy przetworów, które wcześniej przynosiliśmy do szkoły, zrobiliśmy mus owocowy z jarmużem, który co prawda nie wyglądał apetycznie ale był pyszny. Mieliśmy też świeże, robione masełko, kompociki i herbatkę.
Akcję śniadaniową rozpoczęliśmy od ułożenia Piramidy żywienia i zakończyliśmy wykonanie piramidy w aplikacji PicCollage.
W akcji w tym roku wzięło udział 7805 placówek.
http://sniadaniedajemoc.pl/
Radosne Świętowanie Odzyskania Niepodległości - był apel i występ każdej klasy. Nam przypadły symbole narodowe Polski.
Realizujemy projekt Projekt POGODA. Każdego dnia zdobywamy nowe wiadomości.
Sprawdziliśmy jak działa nasz wiatromierz i ustawiliśmy deszczomierz w odpowiednim miejscu. Dzisiaj dowiedzieliśmy się skąd się biorą chmury i jakie są rodzaje chmur. Pogoda pozwoliła poobserwować niebo, na którym pojawiły się Stratusy. To rodzaj chmur warstwowych, zwiastujących deszcz. Oglądaliśmy filmiki i doświadczenie wyjaśniające powstawanie chmur. Potrenowaliśmy działania matematyczne, przygotowywaliśmy się do jutrzejszego apelu i dzień szybko się skończył.
Wczoraj zapowiedziałam, że dzisiaj sprawdzam znajomość przeczytanego opowiadania Kahootem. Doskonale się sprawdza, a uczniowie nie mogli się doczekać Kahoota. Od razu otrzymujemy informację zwrotną o poprawności zadania.
Bingo pogodowe. Żadna karta pracy nie dorówna grom. Wczoraj graliśmy w pogodowe "Ja ma, kto ma?" , a dzisiaj w pogodowe bingo. Były emocja i zabawa, a po grze nie było problemów z wymienieniem zjawisk pogodowych.
Z kolorowych pudełek losowaliśmy zadania o dwóch stopniach trudności. Przy takiej dowolności w wyborze zadań, wymiany zadań, każdy pracuje według swoich możliwości. Jedni zakończyli na jednym zadaniu inni na trzech.. Ale każde było wykonane samodzielnie.
Z butelki powstał wiatromierz i deszczomierz, a przy wykorzystaniu szklanego pojemnika, pianki do golenia, pipety i barwnika oglądaliśmy deszcz w butelce.
We wtorek będziemy brać udział w apelu z okazji Święta Niepodległości pod hasłem - "Radosny Dzień Polski". Będziemy prezentować polskie symbole narodowe i dzisiaj zaczęliśmy je przygotowywać.
Świętowaliśmy urodziny Karolka! Były życzenia i urodzinowe cukierki.
Rozpoczęliśmy PROJEKT POGODA. Zaczęliśmy od pogodowej gry.
Zaczynamy też obserwacje naszego małego obiegu wody.
Odkodowywaliśmy obrazki.
Na zajęciach sportowych wykorzystywaliśmy tablety i kostki do gry. Trenowaliśmy matematykę.
Zadanie polegało na dodaniu dwóch liczb na wyrzuconych kostkach. Aplikacja Kostki 2D jest o tyle fajna, że można ustawić dowolną wartość na kości. Printoteka.pl przygotowała piękne karty do jesiennych ćwiczeń. Na poszczególnych kartach zapisane były wyniki. Należało odszukać kartę z prawidłowym wynikiem i wrócić do drużyny wykonując określone ćwiczenie, np. turlaj się jak dynia, wiruj jak liść na wietrze, skacz jak wiewiórka, dreptaj jak jeż, schylaj się po kasztany.